Tilbage

9. juni Grand Canyon, 4 corners og Cortez
Efter morgenmaden på hotellet I Williams, tog vi hen og handlede ind til frokost I det fri.
For vi skulle jo op til Grand Canyon, og der er ikke så mange spisesteder deroppe. Og så begav vi os ellers mod nord,
og da vi nåede parken, fik vi at vide at det var gratis lige den dag. Hvorfor fandt vi ikke ud af,
men vi sparede 25$ på det. Og så startede vi på et oplysningssted, hvor vi blandt andet så en film om Grand Canyons opståen,
og om dyrelivet i området. Og om de første mennesker der havde sejlet igennem Grand Canyon på Coloradofloden.
Og efter det gik vi hen til første udsigtspunkt.

Og jo, Grand Canyon er imponerende, når man står der og kigger ud og ned, det er virkeligt et must see,
når man har muligheden for det, for det er storslået og helt vildt, at tænke at floden har – og stadigt skærer sig igennem bjergene.
Der skæres stadigt et lag ned, svarende til et ark papir i tykkelsen hvert år. Ikke meget, men om en million år, så kan det ses.
Og så kørte vi ellers igennem området, og var løbende ude for at beundre udsigten.

Efter at have kørt i grand Canyon begyndte vi så vores tur mod Cortes i Colorado, hvor vi skulle overnatte,
men inden da skulle vi lige prøve at stå det eneste sted i verden, hvor man kan stå i fire stater på én gang,
nemlig ved Four Corner Monumentet, der adskiller Arizona, Utah, New Mexico og Colorado. Det var sjovt at have været der også.
På vejen så vi mange forskellige ørkentyper, og vi er stadigt overraskede over at et landskab kan ændre sig så hurtigt som det gør.
Pludseligt er der mere frodigt, klipperne er røde og mere kantede, eller også kommer man hen i et område med så fint sand som sahara,
der rejser sig i store søjler, ligesom omvendte tornadoer. Vi kørte igennem flere af sådan nogle sand-tornadoer på vej til Cortez.
Og også igennem et ormåde, hvor der var en – heldigvis mild- sandstorm. Det er lidt liegsom at køre i tåge,
men det er bare sandet der mindsker sigtbarheden.

En god lang dag sluttede med atter en gang fastfood, som vi er ved at være ret trætte af!!!!

06-09-2012 - (Laerke is writing)
Grand Canyon

Today we went to grand canyon. Oh my god, it was beautiful. Everything was red,
big and just... amazing. We startede driving and we were there around 12 pm, and
ended our trip at 4 pm. we saw a moose : D 2 of them! :D
It was so pretty. I dont have much to write about it, so i will make this short.
But.. in williams, I felt like I was in sweden, and in Cortez it felt like Norway?!
What is going on! It was wery wierd to see.
After grand canyon, we went to see 4-point, which is the only place in USA, where 4
states are touching each other.I enjoyed it a lot. It was a funny thing to stand in
Utah, Colorado, New Mexico and Arizona. Purly amazing.

It was overall a very good day.