Tilbage

23.5.2012
Første døgn på vores rejse er der ikke meget at sige om. Vi fløj først til London, hvorfra vi skiftede til et fly til Dallas.
Efter en næsten ni timers tur ankom vi til foreign arrival i Dallas Airport. Og med kun 1 time og 50 minutter mellem flyene blev
det lidt "spændende" om vi kunne nå flyet til Phoenix. For der var KØ!! Lang kø, og inden vi kom ind i landet skulle vi svare på
spørgsmål om rejsens formål, om vi havde ulovligheder med ( det havde vi, men det løj vi bare lidt om, for de nye danske kartofler
SKULLE bare med til Arizona), og så fik vi taget øje- og fingeraftryk.

Derefter styrtede vi op, fandt vores kufferter, der lige skulle med forbi tolderne, og stod i kø dér. Nu var klokken efterhånden kvart
i fem, og vi skulle stadigt igennem check-in og atter gennemlyses, og håndbagagen skulle checkes. Men på trods af, at der også var kø dér, lykkedes
det for os at komme relativt hurtigt igennem. Og så LØB vi!!!!
Og nåede flyet lige inden klokken fem, og de næste to en halv time bragte os bare tættere og tættere på vores ankomststed,
nemlig Apache Junction i Arizona.
Bøvl med at finde bilen gjorde, at vi blev hentet af Rosemary og Lærke i lufthavnen. Og så måtte bilen vente til dagen efter!
Åh, det var godt at se vores store lille pige igen :)

24.5.2012
I dag fik vi så hentet bilen, mens pigerne var i skole. De havde ½ dag, så de stod op og tog med bussen klokken halv syv, som de plejede.
Vi andre tog hen og fik morgenmad på en cafe, og derefter hen til bilfirmaet, hvor Rosemary satte os af.
Det blev ikke en Chrysler, men en RØD Mustang vi fik - og det er nu heller ikke værst at køre i det røde lyn.
Så vi besluttede os for at hente pigerne fra skole, hvad de bestemt ikke havde noget imod.
En tur i Walmart blev det også til, og så hjem og en tur i poolen, inden vi lige hvilede os et par timer.
Vi har jo ni timers forskydning, så vi skal lige vænne os til at når vi står op er det sent på eftermiddagen i Danmark.
Om aftenen tog vi allesammen hen til Lærke og Evas graduation. Og allesammen var Rosemary og Kevin, Starr og Skye og lille Shalaya,
der havde fået lov til også at komme med. Vi ankom en time før selve graduationen startede, men da var der allerede ved at være
fyldt op på parkeringspladserne, men vi fandt da to pladser og så sad vi ellers bare i 40 graders varme - uden vand,
som vi jo ikke havde tænkt over- og ventede og ventede, mens solen begyndte at gå ned.
Og endeligt begyndte ceremonien, hvor alle de unge mennesker kom gående ned på plænen, hvorefter der var sang, taler og uddeling af eksamensbeviser.
Det var meget højtideligt og da de var færdige og gik ind i cirklen for at kaste med huerne, var der samtidigt et kæmpe festfyrværkeri.
Flot og pompøst som alt jo er i guds eget land.

Vi kørte pigerne til en fest hos en af de andre piger, imens de andre kørte hjem. Desværre overså de der hvor vi skulle have haft drejet,
så vi fik lige en ekstra køretur, men i en åben bil betyder det ligesom ikke så meget ;)
Nu er pigerne hentet, og vi sidder inde i vores soveværelse og slapper af, inden en ny spændende dag i hede tørre Arizona starter.
PS! Her er så varmt og tørt så man ikke sveder- man fordamper simpelthen i stedet for :)